Drukwerk is sinds jaar en dag een trouwe partner in de communicatiebranche. Weelderige kleuren, krachtige boodschappen en creatieve vormen komen al snel samen in de meest originele drukwerken. Desondanks is de digitale revolutie een bedreiging voor het ‘traditionele’ drukwerk gebleken. Bij KWOOT maken wij er dagelijks werk van om ons op dit vlak kritisch op te stellen. Logisch toch dat wij de vraag stellen: is drukwerk een onnodige kostenpost óf toch een waardevolle investering?
Uniek door veelzijdigheid
Een mooi vormgegeven brochure, flyer, folder of direct mail waarin je je bedrijf en/of product presenteert, heeft uiteindelijk het doel dat het je klanten, omzet en winst oplevert. Drukwerk is uiterst veelzijdig en kenmerkend door haar vele verschillende vormen. Daarbij is het ook nog eens makkelijk om te kiezen voor de meest exotische papiersoorten en diktes om maar zoveel mogelijk op te vallen en indruk te maken. Het mooiste drukwerk heeft immers niet een enkeltje papierbak besteld. We kunnen wel stellen dat er opties genoeg zijn. Maar de belangrijkste vraag blijft hierin nog steeds: met welk doel zet je drukwerk in om te communiceren met je (potentiële) klanten of relaties?
De direct mail
Als we het hebben over impact op papier, dan denken we toch al vrij snel aan de direct mail (de DM). Er zijn talloze vormen mogelijk, maar voordat we de modellen-voorraad plunderen begint het met de hoofdzaken:
Een DM is pas zo goed als de impact die hij met zich meedraagt bij de ontvanger. Als we deze zaken op orde hebben kunnen we gaan nadenken over het ontwerp, de vormgeving, het personaliseren, de manier van produceren en de verzending.
KWOOT: kritische specialist in creativiteit
Wil je een pakkende boodschap overbrengen naar je klant/relatie in de vorm van een DM? We denken graag met je mee! Maar pas op: we zijn wel kritisch (en ja…, ook wel een tikkeltje eigenwijs). Pas als we zeker weten dat het hele plaatje klopt, gaan onze ontwerpers met hartenlust aan de slag om een uitdagende, maar ook passende direct mail voor je te maken. We ontzorgen je gedurende dit traject volledig door aan te reiken waarbij we denken én handelen vanuit de doelgroep. Dus houden we de kosten in de gaten, maar zijn we ook (misschien wel een beetje meer) gefocust op het wat oplevert.
Dus: een kostenpost of een investering? Wij denken dat drukwerk springlevend kán zijn en de afweging van de investering waard blijft!