Huzarenstukje in het sociale domein

GGD Flevoland beschikt over een schat aan actuele en historische informatie over de gezondheid van inwoners van de provincie. Deze informatie kan voor beleidsmakers van (semi) overheden waardevol zijn bij het opstellen en onderbouwen ven beleid. Maar hoe maak je die brij aan informatie toegankelijk en overzichtelijk? En hoe bedien je meerdere doelgroepen binnen dezelfde website? Met meer van dit soort vragen schoof GGD Flevoland bij ons aan tafel. Toegegeven…, er volgden nog een paar gesprekken voordat we écht aan de slag konden gaan.

Verdiepingsslag per regio
Samen met GGD hebben we een structuur opgezet om de belangrijke thema’s binnen het sociaal domein te formuleren. Doel was om de data, grafieken, factsheets en downloads overzichtelijk te presenteren en een verdiepingsslag per doelgroep en regio te maken. Dit maakt het voor beleidsmedewerkers namelijk een eenvoudig om de trends in de sociale thema’s binnen hun eigen regio te ontdekken en die te kunnen vergelijken met andere regio’s.

Daarnaast zijn er een tal van functionaliteiten ingebouwd om de inhoud eenvoudig te kunnen delen via sociale media of te exporteren en gebruiken in beleidsstukken. Terugkijkend mogen we gerust stellen dat we een huzarenstukje hebben opgeleverd.