De Open Energiedag is hét moment waarop heel Nederland een kijkje neemt bij duurzame energieprojecten. In gemeente Dronten stapten ruim honderd mensen op de fiets voor een route dwars door het projectgebied van Windplan Groen. Ze reden langs de metershoge windmolens, het batterijpark dat nu gebouwd wordt en ontdekten nóg meer op de informatiemarkt.

De combinatie van e-mailmarketing en persberichten (organisch), aangevuld met een gerichte online campagne op Facebook en Instagram (betaald), bracht geïnteresseerden naar de landingspagina met download van de route. Deze aanpak bleek succesvol. Duizenden mensen in gemeente Dronten bereikt, honderden downloads van de fietsroute én volop bezoekers van de informatiemarkt. Niet alleen voor koffie met wat lekkers, ook voor verdieping over Windkoepel Groen, Dronter Energie Opslag (DEO) en de maatschappelijke impact van het project. De informatieborden vormden een praatstuk voor gesprekken met bezoekers, maar waren tegelijk zo toegankelijk dat iedereen ook zelfstandig kon ontdekken.

