Oké, iedereen heeft een website. We zijn online aanwezig, de producten/diensten staan er op en aansluitend het contactformulier, zodat men ons kan benaderen. Klinkt simpel? In de basis zit je er niet ver naast. Maar waarom heeft jouw bedrijf eigenlijk een website? “We willen gevonden worden op Google en we willen onze klanten op de hoogte houden.” Dergelijke argumenten horen we steeds vaker. En we vinden het prima argumenten. Want waar voorheen een flitsende website met heel veel content absoluut een must was, komen we daar met z’n allen toch even heel hard van terug. Funny is goed, maar functioneel scoort beter.
Autofabrikant Henry Ford wist het al: “Ik lever hem in elke kleur, als het maar zwart is.’’ En daarmee spreekt hij een belangrijk element aan dat steeds actueler wordt: eenvoud. Houd het simpel. Je website sluit aan bij je identiteit en je bezoeker. Je website beantwoordt de vraag van de bezoeker en stelt hem weer een nieuwe. Je website leidt tot conversie. En des te eenvoudiger dit digitale pad bewandeld kan worden, des te relevanter je voor je bezoeker bent en sneller en beter gevonden wordt. Johan wist het ook mooi te vertellen: “Voetballen is simpel, maar het moeilijkste is simpel voetballen.”
“Houd het simpel. Dat is al moeilijk genoeg.”
Een nieuwe website nodig? Groot, klein, eenvoudig of complex? We stellen ons kritisch op en stropen ook graag de mouwen op, om onze kennis in te zetten voor álle online uitdagingen. Bovendien brengen we daarbij een gezonde dosis verstand, heel veel ervaring en onderscheidende techniek mee. Daag jij ons uit?